Communicatieplan
Gentleman's House
Voor het bedrijf Gentleman's House heb ik samen met studiegenoot Remco Sanders een communicatieplan geschreven. Het plan was bedoeld om te kijken naar de doelgroep die de barbershop aanspreekt. Na een interview met de eigenaar is het plan opgesteld.
Met z'n tweeën zijn we gaan brainstormen en op verschillende ideeën uitgekomen. Er is een interne- en externe analyse uitgevoerd waarna de positionering van het bedrijf is vastgesteld. Hierna een is een concept ontwikkelt om de doelgroep (beter) aan te spreken. Uit alle ideeën hebben we de twee beste uitgevoerd.
1. Een (niet)vrouwvriendelijke mail
Door onderscheid te maken in het aanspreken van de doelgroep kan creatief omgegaan worden met zinsopbouw en onderwerpen.
2. Stempelkaart
Om de bezoekers van de barbershop terug te laten keren moet je zorgen dat klanten zich aan je binden. Hiervoor is de stempelkaart ontworpen. Bezoekers krijgen bij iedere knipbeurt een stempel en kunnen zo voor gratis producten sparen.