top of page
Interactieve game:
Veggie Land

Het project VeggieLand hoorde bij de course Design for Behavioural Change. Dit project heb ik uitgevoerd met een projectgroep van vijf mede klasgenoten over een periode van negen weken.

De opdracht is: Bedenk een oplossing voor het probleem dat Nederlanders te veel vlees eten. Wij hebben ervoor gekozen om ons te richten op de doelgroep 18 t/m 30 jaar omdat deze groep onze toekomst is, tevens zijn deze mensen het meest flexibel.

Met de groep zijn we aan het begin van het project begonnen met brainstormen waarnaar we op het concept VeggieLand zijn gekomen. Een app die de gebruiker helpt om binnen 8 weken minimaal 2 keer per week veganistisch te eten. Hierbij worden ze geholpen met het vinden van recepten, krijgen ze informatie over veganisme en biedt de app challenges die de gebruiker helpt om om rustig op te bouwen. ​

Group 25.jpg
Group 22.jpg
10.jpg

​Nadat het concept stond zijn we begonnen met het visueel uitwerken. Ik ben verantwoordelijk geweest voor het grotendeels uitwerken van de  schermen in Adobe XD en de werking ervan. 

Als eindresultaat hebben wij een interactief prototype kunnen bewerkstelligen. Een doorloop van het prototype is hieronder te vinden.

bottom of page