top of page
Interactieve game:
WEPLAY

Dankzij het coronavirus zitten veel studenten thuis, zo ook de studenten van de studie Social Work. Deze course is bedoeld om een oplossing te zoeken voor de studenten die thuis zitten. De opdracht luidt: “Hoe kunnen we studenten van social work spelenderwijs ervaringsgericht laten handelen online?”

Voor de studenten hebben mijn projectgroep en ik een interactieve game bedacht die online te spelen is in teamverband. Daarbij is samenwerken de rode draad.

Het genre van de game is een combinatie tussen mysterie, detective en een escaperoom. Je speelt het spel met zijn tweeën en moet door goed te communiceren samen puzzels oplossen. Voor het oplossen van de puzzels is basis kennis nodig van de creatieve vakken binnen de opleiding social work. Dit zijn vakken als drama, muziek en tekenen. Dit alles gebeurt in een omgeving waar je als speler zijnde zowel afgezonderd van elkaar bent, als bij elkaar. Tijdens het spelen van het verhaal los je door middel van het voltooien van puzzels, het probleem van een cliënt op. 

De wereld waarin de spelers zich bevinden is in 3D. Je bent een karakter en bekijkt in First-person de wereld. De puzzels worden vervolgens in 2D opgelost.

Naamloos.png
Opk778.png

Doorloop prototype WePlay (3D-wereld)

Doorloop prototype WePlay (2D-puzzels)

bottom of page